Не ги разбирам аз тези работи


Не съм от тях, како Сийке.
От музикалните разбирачи.
Още по-малко, от правораздавачите на авторски права и тем подобни. Защо ми е да ги разбирам?
Имали някакви неразбории с някакви посредници на автори и изпълнители на музикални произведения в началото на годината в БНР. Ми, да де, те неразбориите са точно, защото не им разбират. Не им разбираме, така е по-лесно да се мъкнем нататък по течението, с неразбориите и неразбирането.
С огромна радост им слушам сегашната програма „Хоризонт“ на БНР, стига да не приказваха толкова много.
Вчера се наслушах на рагтайм.
Няма да ми омръзне и по цял ден да пускат само пиано и рагтайм…
Само че ми се иска да попитам някого, съвсем не знам кого, някого, когото му е важно да не се „играе“ с такива важни закони на парче.
Къде бяха журналистите през 2010 година, когато ни заливаха с емисии за акцията на НСБОП и казуса „Читанка“? Не конкретизирам точно журналистите на БНР, нито приемам всички журналисти за еднакво апатични към темата.
И все пак:
Къде отразиха резултатите от акциите, стремящи се да ограничат предоставянето на информация с нетърговска цел през изминалите шест години? Къде споменават, че един проект на доброволци, без никакво финансиране и напълно независимо, осъществява реално и буквално целта да насърчава и подпомага четенето на български? Демагогски присвоените „предназначения“ на толкова охранени институции в нашата географска територия, псевдомедии и псевдопатриоти се реализират — без да се гърми за заслуги от шепа ентусиасти.

Освен това можете да получите информация за акциите целящи спирането на библиотеката:
ГДБОП — 21 юни, 2010 г.
АБК — 15 юли, 2013 г.
АБК — 21 август, 2015 г.
АБК — 28 октомври, 2016 г.

Сетиха ли се, че законите са за разумното им ползване от всички, а не да облагодетелстват някакви посредници, вместо истинските творци?!!!
И коя ще е поредната гръмка изцепка, след която отново да се сетим, че не е законът първопричината да го има.
Ще станем ли достатъчно разумни, за да си напишем правила, които после да спазваме.
Всекиму, според потребностите, и никой да не е пренебрегнат…

И така ще си остана с питанията, нали не ги разбирам аз тези работи.
А иначе, страхотна е музикалната програма, само че може да се сетят за още жанрове и записи, за които не трябва нарушаване на нечии законови претенции.
Ама коя съм аз, като не ги разбирам тези работи, да си казвам уточненията. 🙂 😦

Вашият коментар

