Квестор (28-03-2016)


Първо ме споменаха, че може да замествам квестор при седмокласниците.
Само запомних, че трябва да отида в кабинета по биология.

С мъка си свърших часовете и се опитах да отида навреме за инструктажа.
Оказа се, че няма да замествам.
Помъкнах си чантите с боклуците от часа с едни поозверели мили човечета към другата сграда. Замъкнах се. Седнах да си подредя документите за следващия ден.
Иззвъняване на телефон.
Обясниха ми, че се налага все пак да замествам друг квестор. Повториха ми два пъти в кой кабинет трябва да отида, аз казах, че тръгвам, награбих си материали за работа по време на квесторството и отидох. След 4-5 минути някой се качи на горния етаж и ме провериха дали съм пристигнала. Там съм. Положението се успокои.
Полека-лека дежурството се преполови.
Едно от децата поиска да се консултира как точно да задраска вече избран въпрос, който счита за грешен, за да остане валиден вторият избор на вариант.
На дъската е показано как. Отивам, показвам на място, детето старателно зачертава и запълва грешния вариант.
Аз потвърждавам, че е така е правилно, и оттегляйки се, си позволявам да допълня:
Дано след малко точно това задраскване и запълване като за сгрешен отговор да не се окаже правилният вариант.
И, за всеки случай, си запомням номера на въпроса.
Пробният изпит приключва.
Предадоха почти всички. Поглеждам разсеяно в свитъка с въпросите, какво точно ги питат при този номер кандидат-зрелостниците.
Оглеждам вариантите, харесвам си един.
Хм, човечето, което ме попита, точно верният според мене вариант е запълвало после с още драскане, да покаже, че е сгрешен избор. Хм.
Поглеждам още няколко предадени работи. В две са зачертали моя избор. В три са избирали другите три варианта.
Познавам децата, решавам да проверя набързо как са отговорили три от добрите, с очакване за отличен, та да не се чудя повече кой е верният вариант в действителност.
Отново три различни отговора…
Прибирам се (имам повторение на ситуацията от 15.-3.2013 г., но това е друга тема). Идва ред да си припомня ключовите думи от въпроса, чийто верен отговор така и не разбрах със сигурност докато бях квестор.
А той се оказа точно каквото аз предположих.
Нищо, нищо, това е само един-единствен въпрос.

Трябва да бъдем оптимисти, трябва, трябва, искам, искам, искам…
Ще!
В творчеството на кого от посочените автори присъстват образите на помощник-регистратора и на лъжепатриота?
Авторите са Димитър Димов, Димитър Талев, Алеко Константинов и Пенчо Славейков.

Така е то.🙂😦

Вашият коментар

