Аварии


Заглавието използва в множествено число името на един пресен роман, за който може да се провери и в goodreads.
А още си няма книжен вид.
Нали не съм от тях, како Сийке, едва ли можеше любопитството ми да ме отведе до електронния вариант на романа ей тъй, заради появата му.
Нито че е български, нито че е фантастика, нито че е от познато име на автор и блогър за мене са мотив да започна четене.
За пореден път провокатор е Григор Гачев, да е жив и здрав.
Не беше съвсем навреме. Точно на Коледа.
Огледах последните публикации в блога на Григор, от няколко месеца насам. Нали все нямам време да чета, този път си позволих да прочета наред няколко.
И, незнайно как, повлякох се по връзките към писателския блог на Тишо.
Е, с прекалено бавна връзка, по-добре е да се свали нещичко за четене, вместо за гледане и слушане, нали?
То, за слушане има достатъчно, но никой не слуша, ако не съм аз да избирам наслуки от съществуващите записи.
А един pdf-файл, с неголям размер, се отваря лесно.
Хайде, казах си, да прелистя началото, колкото да не съм съвсем сляпа след подканата на Григор…
Да видя що за фантастика е този път.
Аз този Тихомир Димитров не го помня с хубавите му творби, а с едно гадно разказче. За мене то си е почти действителен случай с лош край.
За „Душа на заем“ не си спомням нищо от сюжета, така че сегашната фантастика ще е нова идея от Тихомир Димитров, ако схвана набързо някаква идея.
Е, полека лека се зачетох аз. Ред по ред, подробно и с лекота.
Някога четенето не върви, но на Коледа чудото се получи: с мънички прекъсвания завърших романа още същия ден.
И, съответно писах на автора, както сам той призовава в края на творбата.
А той взе, че отговори.
И се завъртя една кореспонденция, неочаквана и интересна.
Вече съм читател и на продължението, че и набеден коректор.
Така е то, с едно поглеждане към блог, който не мога да следя редовно.
Григор е виновен!
За пореден път.🙂😦

Сега и отзивите ми за прочетеното:
Вече прегледах където можах какво са коментирали хората.

Най-вярно е, че това е една любовна история.
Междувременно животът си върви покрай героя, героинята е неузнаваемо променяща решенията си, не ми харесва такова лековато превключване от един на друг обект, пък бил той и учител-индиец.
Не приемам да е толкова осъществимо бързото транспортиране в друга страна, и до няколко седмици се уреждат всякакви битови въпроси, те дори не възникват на практика, артистичните натури може би наистина успяват, но аз не съм от тях.
Реалността, близо до която е всеки днешен български читател, съвсем леко се украсява в розово, а това може и да е подтик към позитивни нагласи, но някак не звучи нито фантастично, нито реалистично. За мене поне. Приятелят на главния герой откровено поощрява доста опасни навици, а смелостта да останеш себе си се претопява в окаяната съдба и на двамата герои в навечерието на Аварията.
Тоест, каквато и да е общата разруха за човечеството, ние сме си там и преди нея.
Така е то, когато читателят не разбира от фантастика, ами цифровизира четива с изтекли авторски права pro bono.
Последното пък го прочетох при Краси, в нощните ни „разговори“, които неизвестно как се наместват и те в нямането на време и за него, и за мене. Дали наистина доброволческите ми занимания надхвърлят онова, което може да се върши без особени професионални умения? Едва ли.🙂
Не допусках, че ще изчета двете части за толкова кратко време, нито че ще критикувам повествованието от своята си гледна точка.
Вероятно стремежът ми по време на четене е все пак да видя друг свят, с други принципи и правила, но някак не се отказвам да съпоставям моя с описания. Защото паралелът се прави леко и без усилия.
Като желанието да прочетеш историята докрай.
И, както е познат българският обичай, този край да ти остава за дописване в усещанията, внушени за разумно продължение, според твоите надежди за бъдещето.
Не ми се получи точно комуникацията за „подкупа“, но пък развитието в тази посока не е приключило все още.

Вашият коментар

