Рожденици


Забележка:
Думата все още се пише с едно „н“.
Справка в Официалния правописен речник, 2012, стр. 559.

От средата на октомври насам, те са много.
Не ги уважих, както мислех, нито както ми се искаше.
12 октомври 1492 — Христофор Колумб достига малък остров в Карибско море, смятайки, че е съвсем близо до Азия.
Това го помня от часовете по география в 5-7 клас. Учителката ми се казва Денка Колева,

дано е здрава и жива и да не ѝ тежат годините, превратностите на живота, мъката и болката, които изживява.
Все пак, все още, може би незнайно по какви правила, но точно тази дата продължава да е свързана поне в моята памет (понякога измамно услужлива!) с фразата: „Е, откри Америка!“
Денят, когато е открит Суецкият канал, бил денят, когато изпълнили премиерата на операта „Аида“ от Джузепе Верди. Това беше допълнителната справка, която се опитах да проверя в Уикипедия преди да се хвана с писането тази сутрин. Ама това пък било неправилно общоприето схващане. Вероятно у нас. И това ми е спомен от часовете по география при другарката Колева.
Сигурна съм, че Анна не ги е чувала тези неща. Не защото сега не се споменават в учебниците по музика, не защото не се е паднала по география да ѝ преподава другарката Колева, не защото майка ѝ отбелязва 12 октомври като рожден ден на Георги.
Да, неделният ден на тази година ми беше отбелязан в памет на Георги. Щях да се свързвам със съпругата му, ама не бях на място с бърза интернет връзка.
После се прибрах при бързата връзка, ама не се свързах.
Не се свързах по телефона и с майка, телефоните бяха изключени.
Говорих по телефона с друга октомврийска рожденичка, все оше с предстояш рожден ден тогава.
Тя пък ми каза за предстоящото в понеделник събитие.
Стреснах се, че съм пропуснала и този рожденик, а той се оказа ноемврийски, не през октомври.
Е, като мина 11.11, установих, че и неговият рожден ден е пропуснат на датата му. Сетихме се на другия ден. Още не съм го поздравила.
Някъде по това време: октомври-ноември, е рожденият ден и на Весето, бебето, чието появяване преди 38 години очаквах със страх заради известната моя вина да се появи на този свят. Въобразявах си, че е можело да спра майка ѝ да се омъжи. Бях в шести клас тогава!
Преди седмица получих писмо от друга рожденичка.
Виж, за нейния рожден ден не знаех предварително.
Нека приеме този объркалосан пост и като отговор на нейното писмо до мене.
Тя е силна. Ще се справи, знам, че много енергично настоява да е част от една неформална общност, където никой (сякаш!?!) не се интересува от личностите.
Да, има болка в такова ежедневие, Диана! Да, независимо дали ти, аз, някой друг пречи повече, отколкото е допустимо, и повече, отколкото помага.
Искрено и от сърце, но болката се трупа.
Собственикът на Проекта твърди, че се уморява от време на време, но после се заема наново с работа.
Сигурно е и умора. Вероятно.
А другата рожденичка, на която писах два дни след рождения ѝ ден, все още мълчи.
Тя е в опасност за живота и здравето си сега.
Разбрах го в сряда. Стискаме палци да се пребори и този път!!!

Вчера отново постъпих неподходящо. Разсеяно дочух нещо като сигнал да мобилен телефон, но далечно.
После се оказа, че било лично съобщение при Аякс.
Е, поне пред човека, чийто надпис в сайта му е все още:

SFBG © 1999-2014 | Последно обновяване: 12-Oct-2014

. (Датата е онази, денят на която провалих, и след която някои важни неща са непоправими.) Поне в този случай, може да съм виновна, но поне ще съм спокойна, че пак ще е на линия.

One comment

  1. shadowbobi

    Явно с теб може да живее само човек способен на компромиси, но и те не са безкрайни, има си лимит на търпение.

Вашият коментар

