21х3 = 21х2(min) = позитивно настроение


Нужно е да отделим само 2 минути на ден в продължение на 21 дни. Единственото нещо, което трябва да направим, е всеки ден да записваме по 3 нови неща, за които сме благодарни. Изписвайки хубавите неща, ние позволяваме на мозъците ни да ги „преживеят“. Така постепенно умовете ни запаметяват нов модел на сканиране на света – започваме да виждаме първо положителното, а след това отрицателното.

Така пише в едно друго съобщение, което получих копирано от сайт на електронно издание за бизнес, икономика и мениджмънт. Част от Economy.bg е Human Capital – водещата медия в сферата на човешкия капитал.
Нито потвърждавам, нито оспорвам претенциите за водене и сфера.
поставям началото на 07.09.2013, когато се завършват и започват съответно 11, а към днешна дата 11+15, т.е. 26++, т.е. 27-та година от трудовия ми стаж.

  1. Ден 1.
    1. Благодарна съм, че съм жива. На родителите си. Благодаря, че живея — на онези, които са опазили живота ми, след като са ми го дали.
    2. Благодарна съм на детето си, че го има и ме прави жива всеки ден. С надежди, разочарования и нови очаквания. Благодаря ти, Анна, че те има и си себе си!
    3. Благодарна съм за дружинката, която сме си вкъщи. 20 години се караме, спорим, враждуваме и още се търпим. Непоносимо е, но благодаря за присъствието!
  2. Ден 2.
    08-09-2013
    1. Благодарна съм за пътешествието, което си организирах преди два дни.
    2. Благодарна съм за случката с неиздадения платен билет във влака. По случай Съединението.
    3. Благодарна съм за грижата, която ми оказва полусляпата ми майка на този ден и всеки ден, когато съм далече от нея.
  3. Ден 3.
    09-09-2013
    1. Благодарна съм за хубостта на деня ми, когато тръгвам сутрин за работа.
    2. Благодарна съм за тържественото присъствие, което ми се случи вчера.
    3. Благодарна съм за наливането на водата от селската чешма вчера.
  4. Ден 4.
    10-09-2013
    1. Благодарна съм за разговорите с моите колеги и с посетителя, когото дори забавих.
    2. Благодарна съм на приятелката ми, че поведе поредната инициатива да опази себе си. Че ме слуша и ми има доверие, когато аз си нямам.
    3. Благодарна съм на виртуалния помощник, който за минути прави чудеса по графичната обработка на картинки.
  5. Ден 5.
    11-09-2013
    1. Благодарна съм на двамата рожденици днес. За въздействието, което познанството ми с тях стовари върху години от живота ми. Дано са живи, здрави и щастливи.
    2. Благодарна съм на Анна, че намира време за разговори и за действия.
    3. Благодарна съм за случката, която ярко връщам в спомените си от преди 12 години. Колко лесно обикновените тревоги и стремежи се съчетават с новини, които не слушах, а ми преразказаха по телефона. В полутъмната стая в училище.
  6. Ден 6.
    12-09-2013
    1. Благодарна съм за стихчето за едно мече, което в римуван стих е рошава мечка, търсеща горската аптечка.

      [00:29:08] aNn™: защо си ми пратила тая мечка
      [00:30:18] zelenkroki: харесва ми стихчето, мечката си е гушкане, нали. Пък и когато мечка има нужда от аптечка, и едно гушкане ще свърши работа.

    2. Благодарна съм за онази непримиримост с хулителите на езика, която Анна демонстрира без да търси точно този ефект:

      aNn™:

      <<< глупава е, не е в еминем проблема, а в тия, които са я подреждали.
      Подреждали ли имаш предвид, за да те цитирам в моя блог?
      [11.9.2013 г. 21:54:26] aNn™: еми не се сетих за думата за тия, които организират книгата кое къде да сложат.
      [11.9.2013 г. 21:54:54] aNn™: щото абсолютно всичко е цитати .. ама ми се струва, че са събирани в продължение на години от 1000 места и просто седят тъпо един до друг.

    3. Благодаря за възможността да споделям и да пиша по 2 минути всеки ден благодарностите си.
  7. Ден 7.
    13-09-2013
    1. Благодаря за ентусиазма, с който ме заразяват децата, колегите и един пенсионер, докато работя с тях и репетираме. За самоинициативата на Марти, за китарата на Неда, танца на Дидка, за песента, която Сима е подбрала с чувство за хумор и любов към чуждия език. (В случая не е точно книжовен английски, а ирландски диалект.)
    2. Благодаря на родителите си, че са ми позволили да се чувствам независим и свободен човек, когато вземам решения. Угодих си на избора да гледам нещото. Сама. Благодарна съм и за този случай с филма днес. Нищо, че черногледството ми отново се затвърди с публиката.
    3. Благодарна съм за търпението на детето ми, когато забравям нейните трепети. Днес имах пропуск от два-три часа, и то, докато бяхме заедно.
  8. Ден 8.
    14-09-2013
    1. Благодарна съм за утрото след дъждовната нощ.
    2. Благодаря на човечето, което не се отказва да комуникира и да върши малко по малко онова, което му изнася. 🙂 (връзка от вчера)
    3. За Кръстовден и Кристи: благодарна съм, че ви има. Първият учебен ден на работа беше и денят, когато Кристи беше първолаче. (15.09.1998)
  9. Ден 9.
    15-09-2013
    1. Благодаря за утрото, което се отвори по време на пътуването сутринта. И че го преживях заедно с моите традиционни бубички, пропускащи съмването през повечето дни на годината.
    2. Благодаря за очите, които имам. За вярната им служба досега.
    3. Благодаря за меката пътека към върха, за вкусните боровинки, за слънчевите моменти през ветровития ден. За гледките, които са неописуеми. Северен Джендем е непознатата планинска част, която спокойно може да обърка с причудливи фигури и обширна панорама.
  10. Ден 10.
    16-09-2013
    1. Благодаря за вълнуващото трепетливо усилие да се справя с мускулната треска и умората.
    2. Благодаря за усмивките, пожеланията и огромното внушение, че имаме още един шанс да опитаме наново, за пореден път, през новата учебна година да бъдем по-успешни.
    3. Благодаря на Галя, че отново и отново търси поводи за благодарност. Благодаря ти, Галя!
  11. Ден 11.
    17-09-2013
    1. Благодаря на съвестните деца, с които започнах часовете на 2013/2014. Малкото, което свършиха, ме окуражава и натъжава.
    2. Благодаря на Анна за вълненията, които споделя с мене. Знам, че депресивните смущения ще се свършат един ден. С Бирмингам или без изпитанието на тази възраст. Няма да е по-безобидно, когато отминат ученическите години. Благодаря за идеите и желанието, с което приема своето присъствие в това училище.
    3. Благодаря за 1% надежди, които си оставям към шансовете да е полезно моето участие в пародията, наричана образование.
  12. Ден 12.
    18-09-2013
    1. Благодаря за возенето, Вени! Дори с министерски превоз надали се чувстват удостоени с внимание така онези, на които им се полага. 🙂
    2. Благодаря си за все по-угрижените занимания, когато времето не достига, а концентрацията се разпилява. На Пепи благодаря във всеки момент, когато ми спестява време и умуване. Благодаря ти, че мислиш така мащабно и в аванс, аз все кърпя за момента и откарвам с години по гаден, труден, объркан и неподреден начин.
    3. Благодаря на Анна, че ми помага в пипкавите дейности, а не се заема с нежелание. Какво интересно и забавно намира в попълването на данни, не знам, но ѝ благодаря!
  13. Ден 13.
    19-09-2013
    1. Благодаря на Анна за тази фотография! И за изгубения изтрит клип, който ми откри, за бързината, с която решава тези задачки.
    2. Благодаря, че имам двете дами с особени отметки на днешната дата. За Мими.
    3. Благодаря за споделената самота, излишната необходимост и песен, която зове: „Върни се!“.
  14. Ден 14.
    20-09-2013
    1. Благодаря за коректните позиции, които имаме с хардуеристи, дори когато нямам грам представа къде намират окислените спойки и проблемните места по платките. (На Данчо, Б., Ив. П.)
    2. Благодаря за търпението на моите познати лица в 9 клас и на новите, които вече започнах да тероризирам. Дано да се изтърпим.
    3. Четири години по един път гледам лица, които вече са ми познати. Благодаря на тези, които доброволно и самоотвержено създават любителски театър. Ние, с Анна, сме фенове на трупата от гр. Хисаря.
  15. Ден 15.
    21-09-2013
    1. Благодаря на Анна, за разговорите ни, за вечерята снощи, за решението, което е взела сама, каквото и да е то (още не знам).
    2. Благодаря си, че понякога се сдържам и не реагирам с нетърпение. Трябва ми повече от това умение. Но си благодаря, че от време на време го проявявам.
    3. Благодаря на всички, които, като слушат или гледат новините, свързани с моя град, се сещат и за мене. И даже ми се обаждат по телефона, за да ме уведомят. Благодаря на хората, с които разговарям на живо, защото все още чрез тях животът нахлува понякога по-бързо от виртуалните медийни средства.
  16. Ден 16.
    22-09-2013
    1. Благодаря за Независимостта! Недооценената, скалъпената, законната, явната, прикритата, националната, личната, човешката.
    2. Благодаря на Читанка! Рядкото докосване до нови четива, затормозеното освобождаване на време за четене, съвсем нямаше да ги има, ако Читанка не беше общодостъпна и богата на произведения, които си струва да се прочетат.
    3. Винаги се впечатлявам, че няма случайности, съвпаденията са си точно на местата. Днес завърших „Непосилната лекота на битието“. Идва ред да попълня читателския дневник.

    4. Благодаря за велоразходката, която си направихме с Анна.
    5. Спускането на две колела щеше да е удоволствие, ако не са притесненията за четириколесните изненади след завоите. Изпреварих Анна на последното мъничко баирче по нашата улица. Инерцията ми е била по-голяма. 🙂

  17. Ден 17.
    23-09-2013
    1. Благодаря за доверието на онези, които вярват, че съм им в помощ.
    2. Благодаря за очакването да се справям с бъркотията около себе си.
    3. Шансовете не са големи, но хората продължават да очакват да се ориентирам по-бързо. Така може би пестят себе си? Благодарна съм, че не ме жалят, щом ме товарят.

    4. Благодарна съм за помощта, без която щях да съм още по-недоспала и неподредена.
    5. Ако не беше моето човече да ми довършва пипкавите задачи, щях да се лутам много повече и да губя повече време.
      Дали не злоупотребявам?!?

  18. Ден 18.
    24-09-2013
    1. Благодаря на човечето, което отсъстваше от часа.
    2. Понякога Провидението ме спасява от кошмарни компании. В случая не беше точно така, защото все някак щях да се справя и да беше на училище, но се радвам, че минахме и без него. Човешко е да се отсъства. Има малко милост, когато в трудни моменти съм си представяла, че ще имам спънки от известен вид, видът вземе, че не дойде. А можеше и да е по-зле, нали?!

    3. Благодаря на онези, които си вярват, че могат да повишат самочувствието, самооценката, силата и решителността на околните.
    4. Скромно се надявам, че не съм от тях, како Сийке, но много ми се иска да мога да ги различавам в множеството, за да не се паля излишно по неизчистени алгоритми и каузи. Демагогията е част от обкръжението ни, не всичката, но много голяма.
      Следователно, вероятността да познаеш лъжеца, нараства.
      Е, има вероятност зависимостта да е обратно пропорционална, но дано поне коефициентът да е близо до 1.

    5. Благодаря за снимките на бабиното дете. То си знае, баба му знае, сега ще броим по записа в този блог докога ще се лъжем.
  19. Ден 19.
    25-09-2013
    1. Благодаря на хората, с които животът ме среща по различни поводи.
    2. Погледнато отстрани, разнообразието е огромно. Аз съм щастлив човек. Не познавам някого, особено след като сме общували определен период, който да не е уникат поне в няколко категории. Както беше казано, някои имат номер, а други имаме цял цирков репертоар. И още една добавка: Всичките ми познати са лауреати на ПЪРВА награда. Няма един, който да е на второ място по уникалност. В тази посока на оценки и размисли, Анна е права: героят от „Шинел“ не съществува. Няма такъв малък и невидим човек като Башмачкин.

    3. Благодаря на всички с дублиращи се имена, независимо, че са били с противоположни посоки на намеса в живота ми:
    4. Този Ангел Ангелов не е онзи, дето беше част от историята със счупената ми ръка; тримата Бориславовци; двамата Бойковци, освен бат Б., Ивановците, в това число и на Иван Желязков и на Иван Динев, благодаря на М. (Ст. Ст.), на Таня и Таня (все някога ще видят или ще им кажа лично), дори на Маргарит, когото мразех, а за дублиращ негов съименник засега не се сещам.

    5. Благодаря за провалите, които си погаждам съзнателно, несъзнателно, без да искам, както и за онези, които ми погаждат. С най-добри намерения, и с по-малки.
    6. Имам какво да продължа по тази благодарност точно за нощта срещу 26.09.2013, която проспах, вместо да спазя един срок за изпращане на материали, по които не съм готова. В случая ножът е дървен и имам мъничък шанс да наваксам по-нататък.

  20. Ден 20.
    26-09-2013
    1. Благодаря на най-добрата си приятелка, че постъпи със своя разум! Независимо и без да ме подкрепя, с риска, който не очакваше, че е толкова реален, да се превърне в предателка. Не си! Благодаря ти! Твоите съображения са оправдани, дори когато са в полза на противниковата страна!
    2. Благодаря за думите! За артистичността на козирозите, точно на везната с 50% сигурност и за останалите 50% любезност, дипломатичност, послъгване, премълчаване, които си разменям с козирозите около мене!
    3. Благодаря на онези, които ще ми се усмихват по-нататък с повече или с по-малко лицемерие. Светът е такъв, ние не го променяме поединично, само го опознаваме сами. Ще сме живи или мъртви заедно. Много сме, силни сме. И сме безсилни пред усмивката, дори и когато не е много истинска, когато е зле прикрита преструвка, когато е страх, когато е дезориентираност и липса на решителност.
  21. Ден 21.
    27-09-2013
  22. Нищо не помня вече от преди две седмици. 21-ият ден от записването се случва доста след това.
    Не са за мене редовните курсове и дневници. Дори не осъзнавам, че са изминали ЦЕЛИ две седмици!!!

    1. Благодаря на тялото си, че ме крепи, носи, понася и все още е живо и сравнително здраво, въпреки тормозите, които му налагм. Благодаря за това тяло на Природата. Можеше да е много по-зле. Понякога не си харесвам походката, усмивката, косата, гласа, понякога не ми се занимава с външността ми, но удобствата, които имам, със сигурност превъзхождат нехаресваните елементи. Можеше да е много по-лоша ситуация, нали? 🙂
    2. Благодаря за сънищата. Че Природата ми е дала способност да заспивам от умора, че и да сънувам цветни филми, при това.
    3. Благодаря за чудното място от света, където ми се е паднало да се родя. За противоречивата и сложна обстановка, но все пак, без война. Мирът е благодат, която няма как да извоювам сама. Благодаря за мира и за родината си.

Последна редакция на 12.10.2013, в 6:15.

Вашият коментар

