Няма нужда


Няма нужда да ме държиш в очакване.
Няма нужда да говориш открито и ясно.
Няма нужда да ме поставяш на колене, сочейки пода с показалката в ръце.
Няма нужда да си мисля, че няма засегнати.
Няма нужда да търсим виновни.
Няма нужда някой да е повече Господ за себе си и за околните.
Няма нужда да си спомням твоите проблеми, а ти – моите.
Няма нужда да се безпокоя за тебе.
Няма нужда да ти помагам.
Аз също нямам нужда да ми помагаш, нали всеки е повече от другия и може да наложи своите най-важни и строги правила над него (но и над себе си).

Изразяване
Когато виждаш, че стоя пред теб въпреки забраната ти,
когато ме гониш, а аз не си тръгвам,
се чувствам непоклатимо безпомощна.
Защото се нуждая от 5 секунди – поглед или слух, за да кажа онова, което веднага ще разреши скандалното ми неспазване на твоите свещени правила.
Молба
Би ли отправил поглед към мене, за да ме видиш и чуеш?
Да, не са онези забрани, които ти си избра.
Да, нарушението не ме прави нито по-съобразителна, нито по-умна, нито по-добра, нито по-лоша.
Когато ми се обади по-късно, вече не можех да изразя очакването си и разминаването с онова, което не се получи.
Когато ми се обади след малко, вече не бях аз причината да ме обвиняваш назидателно. Точно с това не постигна нищо.
Твоите наранени чувства могат да бъдат истински, но не ги прави вечни.
Другият до тебе можеше да постъпи и по друг начин, нали?
И когато не те нападна, а ти предложи сътрудничество, не беше най-доброто решение да отговаряш: „Няма нужда“.

Отлагането на разговор и отместването във времето на причините за конфликт не решават, не унищожават, не омаловажават конфликта и условията, които го пораждат.

Вашият коментар

