Опити (21)


Уж свободните дни от пролетната ваканция много скоростижно се изнизват в мънички, почти невидими напредвания.
Заех се с редактирането на любима книжка от любим автор.
Направо си я взех от Работилницата на Читанката, за да си я изчета отново.
И си препрочетох хартиения вариант.
Сега, вече успокоена за текста, реших да го обработвам автоматизирано.
Е, как се коригират над 22000 осветени места с потенциално разкъсани думички и правописни грешки?
Полека-лека ще ги поправям.
Ама лекичко се колебая дали не повтарям едно и също по няколко пъти.
Малко е опитът ми с тази програма.
Тази сутрин си направих един експеримент.
С валидирано и прясно новодобавено произведение, кратичко, но стихотворно, каквото по форма е и другото ми мъчително занимание с друга книга за редактиране.

Двайсетина неправилни думи, вероятно диалектни или по-особени, плюс доста пунктуационни грешки, особено едни с тирета, които още не съм смляла кога са къси, меки, дълги и още някакви – а уж ги преподавам тези особености за тиретата. Но не е съвсем пълна представата ми за тиретата, така че… предстои ми още да уча по въпроса. Само прочетено, не е достатъчно.
Има правила и разяснения, трябва повечко практика.
Докато схвана.

Следва пробна проверка с двойник на макроса на Mandor в браузър:

Двайсетина засветки, някои – съвсем безобидни и не изискващи притеснения.
Ще отбележа, че проверката тук е по-скоро за форматиране, а някои неправилно изписани думи, диалектите и т.н. остават неосветени.
И нещо, което ми създава доста неудобства, защото не съм свикнала с толкова популярния браузър. Задължително е да се работи с Файърфокс 3.6 или по-нова версия на Модзила.
Има най-подробна документация и съвети за работа.

Гадничкото въпросченце, каква ли е причината за съвсем необезпокояващото присъствие на дума „нак“ вместо инак, ще му търся отговора в бъдеще.

2 comments

  1. и

    Гадничкото въпросченце има отговор – просто си свали новата версия на програмата, тъй като твоята, както виждам от картинката, е доста стара. После пробвай пак и ще видиш, че думата „нак“ се отчита като грешка.

    • zelenkroki

      А аз го отдавах само на „олекотената“ версия, не и на номера. Благодаря за помощта!
      Толкова ми е неприятно да променям наличния софтуер. Уж за хубаво го обновяват.

Вашият коментар

