Музеят за резбарско и зографско изкуство


Отчетно събрание за СМРЗИ ЗА 2010
Като е забранено ползването на ФБ в часовете в училище, сега се налага материалите за четене да ги пренеса извън ФБ.
Ето:
Отчетен доклад на Музея за 2010 г.

Проблемите, които забърква едно или друго министерство, когато пречат на традиционната работа на множество хора, няма как да бъдат оставени без коментар.

Вчера за пореден път ме намесиха около недомислици в разпоредбите на културното министерство:

СЪБИРАТЕЛСКА РАБОТА през 2010 не можем да отчетем. Причината не е в липса на средства или нежелание от наша страна. Според Наредбата за реда за извършване на идентификация и за водене на Регистъра на движими културни ценности, на всеки предмет, който постъпи в музейните фондове, без значение дали е откупен или дарен, трябва да бъде поставена оценка от комисии, създадени към Регионален исторически музей. Такива комисии не са създадени в РИМ – Габрово и Търново. Такова е положението във всички общински и голяма част от регионалните музеи в България. Въпросът е поставян многократно и обещанието на МК е да се преработи наредбата.

Да са живи и здрави от МК да си преработят наредбата.
В някой слънчев ден…

Надолу следва съпоставка извън темата:

Здравното министерство пък – дали е обещавало да си преработва наредбата – не знам.
Но разпорежда съответно в Чл.7.1. и Чл.7.3 от Наредба 24 от 5.09.2006 г., които при изготвянето на нашата седмична програма не сме съблюдавали, а именно:

Да има дни с повече от пет учебни часа за класовете от първи до четвърти.
Всеки знае, че в понеделник в нашето училище (в другите училища, вероятно в друг ден) учениците имат с един час повече – това е часът на класа.

Да има повече от шест учебни часа дневно за класовете от пети до осми.
И това не е всичко!
Не само че в понеделник учениците имат наднормено един час повече, което е изрично забранено в наредбата на здравното министерство.
Наредба на образователното министерство разпорежда не само провеждане на час на класа, но и втори извънреден час, който пък е модул за физическо възпитание и спорт. Понякога той става осми час, ако е в понеделник – за учениците до осми клас, а ако е за гимназистите – и в друг от дните на седмицата.

В същата наредба има и друго – не се допуска повече от пет предмета с висока степен на относителна трудност в рамките на един учебен ден.
Когато по учебен план ВСИЧКИ ученици от подготвителните класове със засилено чуждоезиково обучение в осми клас имат само часове с висока степен на относителна трудност седмично и нямат часове със среднаа степен на относителна трудност, а броят на часовете им с ниска степен на относителна трудност за цялата седмица е четири, как да не се получи ден с повече от пет предмета с висока степен на относителна трудност в рамките на един учебен ден?
С други думи, при 4 часа за цялата седмица, как да ги раздадем в пет дни, та шестият час да не е труден???
Ей такива едни, недомислени, но ВЕЧНИ и задължителни…
На някого още струва ли му се разумно и възможно да спазва правилата?

Все някога ще настъпи Ден първий…

В другите измерения, при съвършените закони. С хармония и премерена красота.

Advertisements

One comment

  1. lilia

    Явно не съм успяла да се справя…Ужасна съм.Все не стигам до края на задачките както е нужно

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s