Бате Петьо


Днешният ден си повтарях много често наум името на бате Петьо.
А се оказа, че рожденият му ден е в събота, не днес.
Както и да е, аз вече си отправих пожеланията към него, знам, че няма да ги получи съвсем както ги наричах наум, до Чикаго не е много близо, но… за него само тази дата едва ли е важен повод да го поздравя.
Това е моят братовчед, който донякъде беше пример за мене в ученическите ми години.
Много по-голям е от мене, той учеше за кандидатстудентските изпити, когато аз навлизах в тинейджърските години.
Но пък е първият получател на писмата ми, когато беше студент във военно училище.
И навиците ми днес са били с конкретен субект за общуване, бате Петьо.

Брат ми носи същото име.
Той пък беше батко за децата от махлата докато растяхме някак встрани от тях. Поне аз не се включвах много, много в уличните игри и занимания.
А малките дечица умираха за брат ми. Мене не ме търсеха, а него – отдалече го посрещаха като се връща от училище, денем през ваканциите го дебнеха кога ще стане, само надзърваха към двора ни на село, за да го извикат да играе с тях.
Имаше едно момченце, което отиде да учи в града, като стана първи клас. И там, и като го водели на море родителите му, все заплашвало нападателите си и ги предупреждавало, че „ще каже на бати Петьо!!!“
Майка му разказваше, че дори насън говорело с бате си Петьо.

Днес беше повратен ден за състоянието на мрежата из моето училище.

Не съм събрала още 2 и 2, за да преценя какво сполучи да направи за мене бате Петьо. Знам, че още има надежда да схвана поне още мъничко.
Да видим.

Да сте ми живи и здрави, бате Петьо, Петре, Пепи!

Вашият коментар

