GeoGebra


Сигурно се досещате, че причината да пиша пост в този блог е неговият собственик. Ето и какво ме накараха да разуча 🙂
Днес се запознах с нещо ново и доста интересно. Лесен и приятен начин за онагледяване на всякакви геометрични фигури. Съответният математически софтуер се нарича GeoGebra и е достъпен за всички потребители. В описанието му пише, че обединява динамична геометрия, алгебра и елементи на математическия анализ или казано по-просто, с негова помощ бихте могли да създавате конструкции, вкючващи точки, вектори, кръгови сегменти, линии, конични сечения, както и функции, които
впоследствие да променяте динамично с помощта на мишката.
Разбира се, аз почти нищо не разбрах от това изречение 😀 По-късно ми стана ясно, че с това нещо се построяват фигури, чрез просто отбелязване на образуващите елементи или чрез специални формули и използване на уравнения. Разполагаме с голям набор от команди, с които можем да образуваме почти всичко (за моите възможности направо всичко и половина) и след завършване, да го накаре да се движи – да го въртим и усукваме накъдето си искаме.
За такива хора като мен, които все още не разбират нищо от тези неща, защото аз още не съм ги учила, този софтуер много привлича вниманието с интересните неща, които едва ли много хора биха могли да си представят, без да са виждали подобно нещо. Но съм сигурна, че за да построиш въпросното нещо, което да „мърда“ се изисква доста мозък! А с моя умствен напредък в момента определено бих се изнервила много, защото няма да успея да постигна добър резултат с тази програма… 😀

Вашият коментар

