Инсталирай сам


Тя, историята ми, е от началото на месеца.
Щях да пиша, но се случиха още куп бъркотии, пък и замазаното разрешение вече е почти забравено.
В нашия град отново отвори офис на въпросната компания. От 1 август.
Само че на мене, както и на други потребители и нови абонати, беше наложително да посетим областния град преди тази дата, за да сключим или да подновим договорите си.
Практиката да ви предоставят оборудването – безжичен рутер, неразопакован, сплитер, диск с инструкции и книжка с инструкции, не е от скоро. Поне от три години все така постъпват.
В офиса при сключване на нов договор са обяснили на новия потребител, че всичко е много лесно, но ако пожелае, ще изпратят помощник когато дойде моментът за свързването.
Не са уточнили, че съществува и тарифа за помощната услуга.
На мене преди три години ми предложиха да помагат без да се налага да плащам за помощната услуга, защото имало вероятност пратеният с куриерска служба рутер да е дефектен.
Бяха толкова загрижени за мене, че ми се обадиха поне 10 дни след като вече се бях справила с проблемите, които възникнаха, но не заради повреден рутер. Както и да е, не е лошо да се има и това в предвид.
Сегашният случай беше малко по-.
Първата инструкция е да се включи към розетката на абоната сплитер.

Ако портът на телефонната Ви розетка не изглежда като този, показан на снимката, моля обадете се на телефонната линия на ххх – 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Нашите консултанти ще Ви предложат решение.

Естествено, че портът не изглеждаше като показания на снимката! 🙂
Какъв порт, какви 5 лева, какъв жълт цимент???
В случая „портът“ е десетметров сноп от проводника, пристигащ от улицата, завършващ с една розетка. Към и от нея всичко е пристегнато вътре в розетката и никакви „портове“ за включване и изключване на готовите кабелчета, с накрайници за порт, няма.
Това си беше ясно.
Майстор Тричко очакваше подобна ситуация, но си беше оставил спомените, които никога не са били точни, в мазето на жилището си.
Все пак, с един-два телефонни разговора (Боже, опази, все още не с Виваком!), стана ясно, че проводниците, които се свързват, са зелен и червен, пък останалото майстор Тричко си го свърши без големи затруднения.
Даже телефонът отново имаше сигнал! 🙂
Е, не свързахме сплитер, а само една размножителна кутийка, пък после – към нея сплитер, и към сплитера – телефон, но това се подразбира.
Втората стъпка от указанието, е свързване на WiFi ADSL модема.
И тук мина добре.
И дори модемът светна както е описано.
Рекох си, този път на майстор Тричко му провървя.
Рано, много рано!!!
Третата стъпка е свързването с интернет.

Лесно за активиране и използване безжично устройство – следвайки инструкциите в пакета „ Инсталирай сам“, Вашата Wi-Fi мрежа за достъп ще бъде активирана за 10 минути.

Тъй като компютърът вече е бил настроен да използва интернет от друг местен доставчик (живи и здрави всички!!!), наложи се да попрегледам като как да отменя настройките.
Което не е трудно.
В инструкцията обаче има още едно указание, което всеки нов потребител веднага ще схване как да изпълни:

Ако страницата показана по-долу не се отвори, моля настройте Вашата мрежова карта, свързана към ADSL модема да приема автоматично настройки (DHCP). Ако срещнете трудност при тази настройка, моля обадете се на телефон ххх – 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. След това вече ще бъдете готови да влезете в портала.

С малко запъване, при интерфейс на български, който очаквано преминава на английски, стоплих къде са настройките за
задаване на динамично конфигуриране на IP-адреса на компютъра, колкото и непрекъснато да се работи с такива настройки в училище, не ги правя всеки ден, но се ориентирах за сравнително кратко време.
Отвори се заветният портал!
Ура!
Пак рано си казах „ура“, прекалено рано!!!!
Какви 10 минути, какви какви 5 лева, какъв жълт цимент???
В портала ясно и точно е написано да си въведете потребителското име и парола, които са изписани във Вашия договор.
Какво може да обърка тук човек, че да не му се получи?
О, може, може и още как!
Имам си аз едни патила от миналата година по това време!
То не беше обаче както сега!
Сега договорът си е лично у приносителя, абонатът е инструктиран да използва данните в него, всичко е наред. Даже и таен въпрос е вписан, а когато новият абонат е забелязал, че тайният отговор не е верен, са му отговорили, че това не е съществено, защото няма да потрябва.
Аз като си вземах моя подновен договор, попитах имат ли значение главни и малки букви, както бяха написани, отговориха ми, че нямат… Дали изобщо кирилицата се ползва, е друга тема, на мене в моя случай ми обясниха, че това е формално вписване и няма да ми потрябва наново да активирам модема с новите пароли… Така си беше, но не е за моя случай писаницата днес, а за съвсем нов абонат на интернет услуга.
Три-четири пъти минах от началната част през потребителското име и паролата, толкова пъти ме върна в началния екран, защото или потребителското име, или паролата не съществуват.
Когато и на забравена парола и таен въпрос, ми изведе че не съществува потребителското име, си рекох, тези хора още не са записали този телефонен пост за интернет достъп.
Ама, нали майстор Тричко може да опита от всичко, направих едно тестче с команден ред.
Брех, има си ping към всякакви адреси!!!
Хич не са го изолирали този телефонен пост!
От тук натам – освен да се възползвам от денонощните и всеседмични услуги на господата, друга възможност нямах.
Речено -сторено, звъним на дежурните служители.
Добър ден, любезности, разказвам какво се е случило, как сме изпробвали всички възможности за абоната и как се е получило.
Слушат, прекъсват ни и ни пренасочват.
Пак слушат, пак ни пренасочват, докато накрая отново ни слушат – разказваме си всичко отначало.
Молят ни да изчакаме.
След известно време ни се обаждат и започват с благодарности, че сме останали на линия и сме изчакали.
После ни обясняват, че вписаните в договора данни са само временни, по тази причина се налага да бъдем търпеливи и да почакаме да ни потърсят отново в момент, когато открият действителните реални име и парола за дадения телефонен пост. И че за този проблем вече е записано, но не се знае кога точно ще се свържат, за да ни уведомят.
Затворих телефона с огромна благословия наум, а да не говорим как се е чувствал новият абонат, на когото бяха обещали всичко да е безплатно и че ще получи незабавна помощ, щом се наложи…

Продължението – само ден след тази история вече се беше случило чудото – съвсем сам, невярващ на себе си, след като му записали паролата в местния новооткрит офис на компанията, нашият герой – стъпка по стъпка преминал през портала за първоначално активиране и инициализиране на рутера, вече ползва интернет, справя се с промяна на домашната страница, пощи и скайп, а господата от компанията в нашия офис се извинили, че не са нещо повече от едни продавачи в магазин, да не им се сърди за създадените усложнения.

И заживели по живо, по здраво, но сега отново се налага вече старият абонат да звъни на телефоните на въпросната компания 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.
Новата сага е поне на десет дни вече.
В понеделник се очаква разрешението.
Следва продължение! 🙂

Advertisements

3 comments

  1. Trackback: Инсталирай сам
  2. Trackback: Добрич

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s