Опити (9)


На 5 август сутринта си дадох време да се ровя из Читанката.
А на 6 август сутринта си написах дълго писмо-отговор за недостатъчното мислене.
Всъщност, обвинението, че не мисля достатъчно, изобщо не го приемам за обвинение.
Да, виновна съм.
Да, опасно е – ще ме застрелят заради недомислията ми и няма да им мигне окото.
Да, лош пример за подрастващите (и за порасналите) съм.
Да, но се моля да оцелявам именно заради онази рефлективна следа от мисленето и липсата му. Или от бързината да намеря подходящ (често не дотам) начин да си запиша, за да не забравя съвсем. За да не пропусна някоя полезна причина и ситуация, които по-късно ще са ми под ръка. За справка и ориентация.
В читанката има две регистрации.
За четене – не е задължителна. И за форума – там си е редно да се влезе след регистрация. Във форума има и чат.
Чатих и аз.
Наложи се.
Пък после се юрнах да си добавям преписано стихотворение. И май ми се изчерпа търпилото да следя за правилата. И май не ги спазих.
Но и така е нищожно постижението ми в личен план, пък за общата библиотека – още по-.
Описанието на формата SFB ми се вижда доста подробно, пък не ми стана ясно – ръчно ли се постига?
Има място за експериментиране, но то каква работа върши на онези, които преобразуват големи обеми текст в такъв формат, за директно публикуване в читанката?
Както и да е, работата не е толкова невъзможна, но е пипкава, а за да се продължи, трябват още усилия.
Десет дни след началните опити, в чест на жегите почти не смея да чета и експериментирам, а и някои от останалите експерименти очакват продължението си.
Този път Анна ме изпревари, за да разкаже за снощния опит с хардуера, с който си направих няколко извода:
– пространството около отворите за вентилация, дори и когато е достатъчно, може да предизвиква по-бързо запрашване или затлачване с прах точно заради обстановката около достъпните вентилационни отвори.
– не е много трудно да се прахосмучи с подръчни средства, но за по-сигурен ефект трябва по-дълга четка, спрей за въздух, или поне по-често оглеждане и почистване на радиаторите.
– странното място, където външно ламарините се нагряват най-много, си е резултат от греене на външен източник – един адаптор е в директна близост с кутията на компютъра, с което и причинява най-силното загряване отвън. За лош късмет, вътрешното съответствие е с едно оребрено място на дъното, което също се товари топлинно, та сборният ефект е тревожен.

One comment

  1. Trackback: Опити (9)

Вашият коментар

