Тортата на Петя


Говорих в петък с племенницата си по телефона. Поздравите за рождения ден ги прие с радост.
Още не бяха донесли тортата, когато се обадих. Каза ми, че тя ще е изненада, но вече знае каква торта ще има.
И аз, най-невинно зададох въпрос – каква точно ще е изненадата.
Елате ме вижте как я оплетох тогава:
Петя: Тортата ми ще е с хаш две о.
Аз: А ти знаеш ли какво е това хаш две о? (Блажено вярваща, че знам какво означава това хаш две о, и блажено заблудена, че Петя не е напреднала толкова с английския и другите занимания в подготвителната група, за да знае за формулата на водата.)
Петя: Знам – това е хаш две о.
Аз: А какво означава това хаш две о? (на даскалица ли се правя, и аз не знам! :))
Петя: Ами тортата ми ще бъде с русалки.
Аз: А, така ли? Хубава торта ще бъде! (А наум си казвам: Бре, щом ще е с русалки, вярно, че има връзка с формулата на водата… Как са напреднали тези деца, брей!)
Пожелавам още нещо на Петя, тя съответно благодари, после се чуваме с майка ù , вече не правя грешката да говоря за тортата, след което затварям телефона.
И се опитвам да разкажа на Анна за какво сме си говорили с Петя. Естествено, и за тортата. Само докато споменах „хаш две о“, моята тийнейджърка схвана правилно за какво става въпрос – красив сериал, който не бил само детски, и се казвал H20.
Ето, тук се изпари всичката ми умност и самочувствие…
Как не си спомних, че и на този компютър вкъщи по едно време беше пълно със свалени серии – и десетки папки с имена H2O: Just Add Water…
Колко бързо човек става смешен в собствените си очи, като не е в крак с времето…
И след време в училище седемгодишните от днешния ден ще трябва да повярват, че името на филма им е заради химичната формула на водата?
А не обратното?
Ей на това му се казва: Светло бъдеще!

Вашият коментар

