Постижимо обещание


В понеделник си обещах, но публично, че ще се подготвям оф-лайн за блога си.
Но нямах силици да го направя вечерта вкъщи – моите хора и без интернет продължиха да се заседяват пред компютъра по-дълго време, а аз не успявам да ги дочакам, за да използвам техниката и аз.
И не само това – алтернатива за оф-лайн работа винаги имам, но не ми се получи в понеделник – физически стигам до заспиването преди да си разреша и тази сладка награда.
Във вторник най-после се напих в заведение – два сока, сладолед и торта, не в този ред, но прибирането вкъщи предизвика поредната горчива сцена, въпреки компенсациите – топла вечеря и най-после възстановена интернет свързаност.
Да живеят всички специалисти, телефонисти и служители на БТК!!!
И за да си компенсирам обещаното, все пак – с известни нови затруднения, се хващам да документирам едно изоставено произведение.
Първото есе, с което умницата ми се включи в конкурса 1000 стипендии.
То е от 2008 година, въпреки старателното архивиране и вероятността да го открия един ден във варианта, в който го прати, се отказвам, и ще поместя преработената версия на есето от презентацията, която пак през лятото на 2008 година петокласничката ми измайстори с малко побутване от мене:

my_work3

Коя е областта, в която са моите интереси? Какво ме привлича в нея? Какво в нея ме интересува най-силно и с какво бих искала да се занимавам? Защо? Как ще използвам своите знания и умения, за да имам успешно бъдеще? С какво участието в „1000 стипендии“ ще ми помогне по този път?

Анна Войнова

Математика
От всички области тя ми е най-любима. Май това е най-мразеният от другите предмет в училище, но на мен ми харесва, засега се справям отлично с него и не ми създава трудности.
Обобщено
Наистина не ме притесняват и останалите предмети в училище, а и извън него, но по математика сякаш съм най-добра. И учителите, и съучениците ми ме смятат за най-умната в нашия клас. Когато спорят за нещо и не намират решение, накрая питат мене и думата ми се смята за закон.
Завистта
Понякога ми завиждат и съответно ме ненавиждат, но напоследък това не се случва, поне в моя клас. Иначе, учениците от другите класове знаят, че имам само шестици, и ме смятат за зубър. А аз изобщо не съм такава, даже мога да кажа, че не си отварям учебниците вкъщи, освен за домашните.
Но това е защото много от учениците не слушат в час, а аз го правя и ми е много интересно, а когато нещо ми е интересно, го научавам веднага.
Това се доказва и с факта, че понякога моите съученици се вслушват в урока, става им много любопитно, и постоянно разпитват госпожата за подробности. А след това, когато им зададеш въпрос от този урок, веднага отговарят вярно и точно.
Всъщност и в математиката е същото. Ако не разбереш и един урок, по-нататък той ще е необходим за нещо друго, което без този урок няма да можеш да научиш. Както събирането и изваждането, умножението и делението, които се учат до 4 клас, по-нататък се използват за всички сложни задачи.
Събиране, изваждане, умножение и деление
Дори в логическите задачи, които не са толкова трудни, колкото хитри, са неизменна част.
Математиката се използва постоянно
Във всяка работа е нужна и малко математика.
Даже и да отидем в магазина, използваме математика, за да разберем колко струва покупката ни, да я платим и да ни върнат ресто, ако трябва. Математиката е нужна навсякъде. Няма задача, която да не може да се реши математически.
Информатика
и за нея са нужни повече усилия. В нашето училище няма деца, които искат да се занимават, и затова се уча самостоятелно.
Много е странно, че миналата учебна година на състезание в Ямбол имах 0 точки, а тази година през февруари даже бях трета в общото класиране.
Миналата година още не бях научила всички команди и как се изпълняват, не можех дори само да изведа отговор. А сега вече решавам логически и математически задачи. Истина е, че аз съм единствената от необластен град. Въпреки това класиранията ми са добри.
І кръг на олимпиадата по информатика – 2008
Много бях доволна от себе си на първия кръг от олимпиадата по информатика. И трите задачи бяха много лесни. Справих се отлично с две от тях, но на третата ми оставаше съвсем малко, и все пак не успях.

Баба Здравка =)
Първата задача ми хареса особено много. Тя беше за една мравка. Авторът е очаквал да се използва цикъл. Аз я реших с един ред чрез последователност, която открих математически. Бях много доволна.
Музиката
Едно от любимите ми забавления.
Аз свиря на пиано, а в училищния състав – на йоника. Това е нещо като развлечение за мене, но това не ми пречи да се занимавам сериозно, даже е още по-добре.
Аз не се упражнявам толкова много, но въпреки това постигам успехи, а свиренето в състава за мен е едно много приятно занимание. Ние изпълняваме модерни песни, които се харесват от повечето ученици в нашето училище.
И точно това прави заниманието ми много хубаво, защото много харесвам песните, които изпълняваме. Наскоро участвахме в международен фестивал и впечатленията за нас бяха много добри.
Всичко започна, когато обявихме конкурс „Music Idol“ в училище и аз го спечелих. В нашия клас бяха много доволни, че победителят е сред тях.
Преди това пеех детски песнички в групата „Чучулига“, като за да участвам в нея, се явих на нещо като кастинг. Аз не бях много ентусиазирана да участвам, но всички ме насърчаваха.
На този кастинг ме одобри ръководителят на “Кентавър” и с това започна кариерата ми в училищните състави.
Преди не си и бях мечтала да съм член на тази вокално-инструментална група, а днес съм неразделна част от нея и съм безкрайно щастлива за това. Сега изнасяме благотворителни концерти, имаме участия и ходим на фестивали.
Много е хубаво да се занимаваш с нещо, което много си харесвал преди, когато са го правели другите, а сега, когато го правиш и ти, се харесва още повече!
Другите си мислят, че аз само седя вкъщи и зубря уроците, но аз съм като тях. Обичам да се забавлявам – да слушам музика, да танцувам, да играя на компютъра, да чатя.
И аз не обичам да ходя на училище, но просто трябва да уча, защото без наука няма сполука. Това, че имам отличен успех и ходя на състезания, олимпиади и турнири, в никакъв случай не ме прави по-различна от другите.
Просто отделям време и за такива занимания като решаване на задачи, ходене на уроци по пиано и за репетиции с училищната група.
В крайна сметка другите да говорят каквото си искат, аз не им обръщам внимание, защото ако те получат добра оценка, скачат до небето и не мислят по същия начин.
Когато учителите видят, че изпитваният не може да отговори и никой не вдига ръка, почти винаги посочват мене, може би защото знаят, че мога да отговоря, и наистина е така.
Според мене, за в бъдеще ще бъде най-добре да се занимавам с информатика, защото това е полезна и търсена специалност. Вече всеки използва новите технологии.
Чрез информатика можеш да накараш технологиите да вършат нещо вместо тебе и по този начин да се улесниш в работата си.
Но понеже ми е трудно да изучавам информатиката сама, а и по-нататък нещата стават по-трудни ми е нужна помощ.
Стипендията на фондация “Комунитас” може да ми помогне да развия знанията си и да затвърдя старите. Така ще ме улесни за по-горните класове.

Вашият коментар

