Задачата по изпращане на данни в Националния регистър за дипломи и свидетелства на РБългария


8b-2MB-1
Почти 20 дни след отпечатването и сканирането на дипломите на абитуриентите, след същата операция със свидетелствата за завършено основно образование, вече мога да си отдъхна и за този ангажимент.
Да, усилията се оказаха малко повечко. И телефонни разговори имаше.
То и през миналата учебна година беше така, ама… нали тогава уж ме учеха и чакаха сама да се изуча как да се оправям с проблемчетата, за които няма хелп?
Няколко препоръки за онези, които още не са се сблъсквали с такива:
Първоначално при нас през тази година упорито се появяваше надпис с червени букви, че е възникнала грешка и сървърът за пренос не е открит (от този етап картинка не съм направила, обезнадеждаващо е, може да си стои така с часове и да имитира превъртане на надписа, което донякъде подсеща, че все пак опитите за свързване продължават).
Засега, откакто сме се абонирали и плащаме допълнително за обслужване на АдминПро, за първи път звъня на свещените телефони… И не, това не е свързано с абонамента за обслужване, защото се отнася за АдминРД.
Не бяха особено любезни, за което си има причини вероятно.
Едната гласеше: „Да, сървърът е претоварен, това не е някаква грешка, вие какво искате, всички пращат! За да се получи, пробвайте сутрин рано или вечер късно.“
Чудесно, след два дни и 4 часови усилия да го пратя между 13 и 17 часа, се получи – около 8.30 сутринта. Усилията бяха подновени само 10 минути по-рано на 16.07.2009.
Ета малко хубави картинки:
9a-19students
12b-74percents
12b-74percents
Имах още един въпрос: „До кога е срокът?“ – Отговор: „За срокове се отнасяйте към РИО, те се занимават със сроковете. Ние носим отговорност за продукта.“
Е, ние и с РИО говорихме току-що, вярно, по друг въпрос, но след като и от там по другия въпрос ни се каза: „С това не се занимаваме, училищата директно комуникират…“, познайте колко силно имам мотив да се интересувам от срокове, които само те знаят???
Пък и, нали вече са изпратени сканираните документи!
Нека!
Обаче, оставаше още едно проблемче – като как да проверя какво се е случило в самия регистър на адрес
http://www2.mon.bg/adminrd/
Получи се съобщение за неправилно име или парола. И на този въпрос от АдминПро имаха готов отговор – „Питайте в РИО!“.
Е, добре, че не попитах. Какво ли щеше да ми се карат от там, как не си чета документацията, как елементарни неща не се помнят, и т.н.
Направих прост опит – изчистих временните файлове, бисквитките и паролите от настройки на браузъра. И отново го отворих – представете си, с дълго чакане, но Сезам се отвори!
Разбира се, хубаво е да се изчака един ден, ако преди това нямате нищо качено в Националния регистър.
Ето примерна снимка за резултата:
register2009
В избрания отрязък може да се види пример за дипломи за средно образование, удостоверение за завършено средно образование, свидетелство за основно образование. При паралелките – 8б, 9а, 12б, 12 непр. – това е ученикът ни на самостоятелна форма на обучение.
Наесен – за онези, които ще издържат с положителна оценка поправителните – същата процедура отново.
Генерирането на файл за трансфер не ми спести нищо, освен неизвестността на качването, като го извърших толкова дни по-късно, но – поне видях, че са изпратени всички документи, склерозата и незаинтересуваността ми заради извън преките ми задължения ангажимант, не са били толкова силни… Полезно е да има повече файлове – по-малки по обем за трансфер.
Иначе АдминРД е способна да нагълта всички видове документи накуп, и пращането няма отношение към съдържанието на генерирания файл за трансфер.
Безумие при сканирането беше над 40 пъти да се сканира лицевата част на свидетелствата за основно образование, които са напълно еднакви, ама… нали се генерира някакъв числов ред в името на сканирания файл, преживяхме го и това…
Още нещичко в хелп-системата продължава да ме чуди – забележка, ако намерите некоректно изпратени данни, да не вдигате шум за корекции или нещо повече от едно обикновено уведомяване с писмо – в СЛУЧАЙ, че има несъответствие с разпознатия номер на ЕГН, пък той си е добре в оригинала, на скенера и САМО в разпечатаните данни… или не знам – в сайта??? – е объркан. Това ще го оправят хората ГОРЕ, не е нужна допълнителна корекция от наша страна…
Твърде невъзможно ми звучи, ама… знае ли човек – ТОЗИ вариант са го предвидили!
Къде всеки, който знае ЕГН/ЛНЧ може да направи справка – ето тук. http://www2.mon.bg/adminrd/mon/default.asp
Ако имате търпение да се ровите в сайта на МОН, непременно ще откриете в „Регистри“ и тази връзка. Дерзайте! 🙂
Всички живи и здрави, спокойни почивки и хубави позитивни очакавания пожелавам без изключения!

Advertisements

11 comments

  1. Pingback: Национален регистър на дипломи и свидетелства за завършено средно и основно образование и придобита степен на професионална квалификация
  2. DanyGo

    И при нас е същото. Безумията с ползването на AdminPro са за Гинес. Но не можеш да искаш от литератор да ти прави автоматизирана система… Ако всеки се занимаваше с това, за което е учил, навярно щеше да е по-добре. А не са любезни, защото не са наясно с процесите в училище. Те просто не са стъпвали там. И нашите въпроси нарушават вътрешното им равновесие. Кофти тръпка…

  3. zelenkroki

    Да, тръпката не е за описване.
    Иначе, доста годинки се използва именно тази фирма и именно тези госпожи и господа са доста наясно – поне по масовите телефонни обаждания от училищата, какво точно ни се случва.
    Може и да сме трета ръка хора спрямо тях, но данъкоплатецът в България си мисли, че разходите в образованието са само за жалките ни учителски заплати. Останалото – особено, когато е в компютърен вид, се получава от само себе си. 🙂

  4. DanyGo

    Автоматизацията означава адски много ръчен труд. И независимо от многобройните ни обаждания, тези хора изобщо не са наясно какво точно се случва. Единствено Добри е в час и то не винаги. Останалите „гълъбици“ могат единствено да мърморят, че не си четем help-а. Не че вътре има доста за четене…..
    Добре, че преди да стана даскал, съм била прогамист (и останалите колеги), та се оправяме с това „чудо“ на тяхната мисъл.
    Нямам нищо против колегите, но нека всеки да се занимава с това, за което е учил и с което е абсолютно наясно. Тогава нещата ще си дойдат по местата, малките идиотчета и техните родители ще се поуспокоят. И може и да потръгне…
    Надеждата умира последна.

  5. a100x

    Сега е цвете, ако бяхте работили с първите версии… Сега нещата са изчистени. Ако спазвате всичко: работите с лицензиран софтуер, ъпдейтвате редовно ОС и офис пакета, на компютъра няма игри, песни и каквото Ви хрумне нещата ВЪРВЯТ. Компютрите са служебни и НЕ са за игри, песни, филми и др. подобни…

    • zelenkroki

      http://edusoft.fmi.uni-sofia.bg/documents/it2009/reglament_IT_2009_final.pdf
      В този документ, категория приложни програми се дефинира така:

      4) Приложни програми
      Самостоятелен софтуер, предназначен за изпълнение на персонален компютър, създаден
      за решаване на конкретна задача или за изпълнение на отделна полезна за потребителя
      функция. Желателно е тази конкретна задача да има практическо приложение (например
      счетоводна програма, самоучител, игра).
      Приложенията трябва да имат инсталираща и деинсталираща програма. Ако програмата
      има инсталация, но няма деинсталация проектът не участва в класирането.
      Примери:
      • Приложение за обработка на данни. Счетоводни програми, приложения, които
      автоматизират процеса на пресмятане на необходими материали, приходи и разходи
      при дадено производство, на изготвяне на планове, програми и др., например
      програма за автоматично изготвяне на седмичното разпределение на часовете в
      училище. При този тип програмни продукти е необходимо да се заложат принципите
      (формули, валутни курсове) на изчисляване (получаване) на крайния резултат, както и
      да се предостави възможност за тяхното лесно актуализиране.
      • Самоучител – самообучаваща програма, която предоставя материал за изучаване,
      усвояване и неговата проверка чрез различни медийни форми и набор от
      инструменти.
      • Приложения за работа със специфичен хардуер. Този тип приложения извличат
      информация от специфични хардуерни устройства, с цел нейното обработване,
      съхраняване и предизвикване на събития в резултат на получените данни.
      Например – охранителна система, създаване на макет по снимка и др.

      Приканвам отговорните за избор на софтуер, особено когато го финансират в национален мащаб, да огледат таблица 4.4, която не съвсем изчерпателно, но доста обстойно определя критериите за една приложна програма, да си направят труда да покажат тези критерии на разработчиците, пък даже и когато вече са се понаучили да нагаждат творенията си… пък тогава да вземат решение и едните, и другите, какво да избират и как да процедират…
      Не желая някой предварително да ме заклеймява, че злоупотребявам с времето и техниката, защото никъде не е казано, че съм от престъпниците в системата на МОН, даже и да са масово явление.
      Съчувствам на онези, които са били потърпевши от самото начало, моят стаж е само за последните две учебни години, но не ми е бил никога пряко задължение, а сътруднича на добра воля и в много голяма част – доброволно. Ако някой си мисли, че всяко допълване на два реда от инструкцията, добавени като нов файл за сваляне, ми спестява времето да инсталирам актуализацията на необходимото място, добре го мисли, ама ми губи времето.
      Ако някой си мисли, че е рутинна дейност, която се върши между другото, през интервали от девет-десет месеца, че и година, точно когато се върши и на доброволни начала, ей тъй, между другото, та никак не е безпроблемно, добре си мисли, ама витае някъде…
      Пък има и друго – къде му е лицензионният пакет показан на светло на уж лицензирания софтуер, предоставен ни от МОН?
      Да си траем, и да сме здрави, е единственото спасително решение… поне за още малко отмъкване на време…

  6. mister_sou

    Връщане на данни от RD в модул Дипломи Swetla Ilieva 24.11.2008г.
    Наложи се да издадем дубликат на диплома, която отпечатахме с модул „Дипломи“. След това я прехвърлихме в RD и данните от модул „Дупломи“ изчезнаха. При сканирането забелязахме грешка в дубликата и трябва отново да го отпечатаме. Как е възможно да върнем данните от RD в модул „Дипломи“, за да ги коригираме там и да отпечатаме действителния дубликат. Сканираният дубликат не сме го експортирали в МОН, защото грешката бе забелязана при сканирането.

    модул „Дипломи“ прехвърляне към АдминРД АдминСофт 25.11.2008г.
    Здравейте,
    Прехвърлянето на данни сатава САМО от модул „Дипломи“ към АдминРД. Ако установите, че има грешка в отпечатания документ трябва да отключите записа за дадение ученик в модул „Дипломи“ (Допълнителни опции – Корекция на данни прехвърление към АдимнРД), след което да направите съответните корекции и да отпечатата документа отново. Този ученик НЕ го прехвърляте отново към АдминРД, а извършвате същите корекции през програмата АдминРД и сканирате документа отново.

    За повече информация се свържете с нас по телефона.
    АдминСофт

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s